Werking COVID-19

Werking COVID-19

We heten jullie graag opnieuw welkom! 

We dienen net zoals vorig jaar een aantal maatregelen door te voeren in onze werking om de gezondheid van zowel deelnemers als medewerkers te beschermen tegen de verspreiding van COVID-19. 

Wij hopen alvast dat we op jullie medewerking kunnen rekenen zodat we zowel voor onze medewerkers als voor jullie, onze deelnemers, een veilige omgeving kunnen creëren om deel te nemen aan onze activiteiten. 

Hieronder vind je alle informatie over de maatregelen en richtlijnen die gevolgd dienen te worden om deel te nemen aan onze activiteiten tijdens het nieuwe seizoen:

Werking COVID-19

Algemene informatie en richtlijnen

Wie kan er deelnemen?

MET VRIENDEN, FAMILIE, VERENIGING OF VERJAARDAGSFEESTJE: 

Je kan deelnemen aan de afvaarten op de Dijle & Demer per kano of SUP met een groep met een maximum van 4 deelnemers (vanaf 13 jaar) en maximum 10 kinderen (6 tot en met 12 jaar). De activiteit Bouw & Afvaart per vlot kan enkel gereserveerd worden in gezinsverband (samenwonend). 

Vanaf 26 april 2021 is het opnieuw toegelaten om deel te nemen met een groep van maximum 10 deelnemers (vanaf 13 jaar) en maximum 10 kinderen (6 tot en met 12 jaar).

MET JE SCHOOL: Per klasbubbel

Vanaf 15 maart 2021 kan er per klasbubbel deelgenomen worden aan onze activiteiten op en rond het water op voorwaarde dat de aangekondigde versoepelingen kunnen toegepast worden en behouden blijven.

MET JE JEUGDBEWEGING OF SPORTKAMP: Per kampbubbel

Externe sportkampen en jeugdbewegingen kunnen terecht tijdens hun kampweek voor onze activiteiten op het water per kampbubbel rekening houdend met het toegelaten maximum van deelnemers. Op dit ogenblik is dit maximum 25 kinderen (6 tot 12 jaar) met begeleiding of maximum 10 jongeren (13 tot 18 jaar) met begeleiding. 

MET JE COLLEGA'S TIJDENS EEN TEAMBUILDING: 

Vanaf maandag 26 april 2021 kan er opnieuw deelgenomen worden met 10 collega's aan buitenactiviteiten. Om de social distance te garanderen beperken we ons aanbod activiteiten en bieden we voorlopig geen maaltijden aan. Zo bieden we een veilige omkadering voor je langverwachte (uitgestelde) teambuilding! 

 Raadpleeg de pagina per doelgroep voor meer informatie over ons aanbod. 

Welke richtlijnen dien ik te volgen?

  1. Social distance voor, tijdens en na de activiteit: de minimum afstand van 1,5 meter dient gerespecteerd te worden door alle deelnemers. Raadpleeg voor je deelname het circulatieplan van je activiteit zodat je zicht hebt op de indeling van het terrein. 
  2. Handhygiëne voor, tijdens en na de activiteit: voor en na de activiteit en voor en na het gebruik van het toilet dien je je handen te ontsmetten met handgel of te wassen met water en zeep. Vermijd ook onnodig contact met objecten: raak enkel datgene aan dat je nodig hebt om deel te nemen aan de activiteit!
  3. Een mondmasker is verplicht voor elke deelnemer vanaf 12 jaar: in bepaalde zones is het verplicht om een mondmasker te dragen. Deze zones zijn duidelijk aangeduid op het circulatieplan van je activiteit en op het terrein. Indien je geen mondmasker hebt, dien je dit ter plaatse aan te kopen voor € 2,00 per stuk. 
  4. Bewaar je afstand van onze medewerkers: uiteraard blijven onze medewerkers je ondersteunen voor en na de activiteit en zijn zij er ook steeds voor vragen of bij problemen. Maar ook zij moeten in staat zijn om hun job op een veilige manier uit te voeren. Bewaar de minimum afstand van 1,5 meter en waar dat niet mogelijk is, draag je je mondmasker. 
  5. Persoonlijke spullen kunnen niet achtergelaten worden in The Shelter of, in het geval van afvaarten, meegenomen worden in onze wagen naar het eindpunt. Laat je materiaal thuis, in je wagen of neem het mee tijdens je activiteit. Opgelet: Elke persoon is verantwoordelijk voor zijn eigen materiaal. Persoonlijk materiaal wordt niet vergoed bij verlies of schade voor, tijdens of na de activiteit.
  6. Onze algemene regels en voorwaarden gelden voor alle activiteiten zoals voordien tenzij anders gecommuniceerd: deze vind je terug op de pagina van elke activiteit, via praktische zaken en de algemene voorwaarden.

Elke deelnemer verbindt zich ertoe om de vooropgestelde richtlijnen voor, tijdens en na de activiteit na te leven. Indien niet kan een deelnemer geweigerd worden om deel te nemen. 

Circulatieplan The Shelter

Het circulatieplan van elke activiteit werd zo opgesteld dat er rekening gehouden wordt met de minimum afstand van 1,5 meter. In zones waar deze afstand niet gerespecteerd kan worden, dienen zowel deelnemers als medewerkers verplicht een mondmasker te dragen. 

Opgelet: we verwachten dat je voor deelname aan activiteiten 30 minuten voor het gekozen vertrekuur aanwezig bent zodat je het volledige circulatieplan tijdig én veilig kan doorlopen. (bv. gekozen startuur 10u30 = aanwezig om 10u!) 

Bekijk het algemeen circulatieplan op onze locatie in Korbeek-Dijle. 

Meer informatie over het circulatieplan van de door jou gereserveerde activiteit ontvang je na reservatie via e-mail. 

Genomen maatregelen

Om onze activiteiten opnieuw op te starten, hebben wij de vooropgestelde maatregelen doorgevoerd in onze werking om de gezondheid van zowel deelnemers als medewerkers te beschermen tegen de verspreiding van COVID-19. Hieronder een overzicht: 

  • We werkten een volledig draaiboek uit rond de heropstart van onze onderneming waarin we de maatregelen en richtlijnen van de veiligheidsraad opgenomen en toegepast hebben op de werking van onze onderneming. 
  • Zowel voor deelnemers als voor medewerkers zijn er circulatieplannen uitgewerkt voor onze locatie in Korbeek-Dijle, de eindpunten in Heverlee, Leuven en Wilsele, op de vertrek- en eindpunten aan de Demer (Diest-Zichem-Langdorp-Aarschot-Betekom) en voor terreinactiviteiten met toepassing van de social distance, mondmasker-verplichte-zones en handreinigingszones.
  • Onze locatie in Korbeek-Dijle werd opgedeeld in reinigingszones die minstens twee maal per dag worden gereinigd met geschikte schoonmaak- en ontsmettingsmiddelen.
  • Bovenvermelde zones worden worden steeds voldoende geventileerd door toevoer van natuurlijke buitenlucht via ramen en deuren.
  • De gebruikte materialen zoals peddels, zwemvesten, kano's, mountainbikes, etc. worden gereinigd na elk gebruik met de geschikte schoonmaak- en ontsmettingsmiddelen.  
  • Al onze medewerkers zijn voorzien van de nodige persoonlijke beschermingsmiddelen om de veiligheid van zowel deelnemers als collega's te verzekeren.  
  • Er is een betere spreiding gecreëerd en een maximum aantal deelnemers per startuur of activiteit bepaald om samenscholing te vermijden.
  • Algemene informatie over de maatregelen en richtlijnen binnen The Shelter kan geraadpleegd worden op onze website en wordt gedeeld via onze sociale mediakanalen en de nieuwsbrief. Na reservatie ontvangen deelnemers gedetailleerde informatie over het verloop van de gereserveerde activiteit.
  • Onze locatie in Korbeek-Dijle en alle vertrek- en eindlocaties rond de Dijle en Demer zijn voorzien van de nodige instructiepictogrammen en collectieve beschermingsmiddelen.
Bovenstaande maatregelen zijn ook van toepassing voor de uitvoering van onze jeugdkampen, MTB Experience opleidingen en het Café & Terras. 

Annulatie omwille van COVID-19

Wat als een gereserveerde activiteit niet kan doorgaan omwille van de COVID-19 maatregelen?

Indien de activiteit niet kan plaatsvinden op de voorziene datum, omwille van de COVID-19 maatregelen, ontvang je een voucher ter waarde van het betaalde bedrag waarmee je de gereserveerde activiteit kan verplaatsen naar een andere datum of uit het aanbod van The Shelter een andere activiteit kan kiezen ter waarde van dit bedrag. De voucher kan gebruikt worden tot maximum een jaar na de originele reservatiedatum.

Werking COVID-19

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x