Werking The Shelter augustus - oktober 2020

Werking The Shelter augustus - oktober 2020

We heten jullie graag opnieuw welkom in The Shelter! 

Na een onzekere periode en een verbod op het uitvoeren van onze activiteiten tijdens het eerste deel van ons seizoen, zijn wij heel blij eindelijk opnieuw deelnemers te mogen ontvangen voor onze activiteiten.

We dienen echter een aantal maatregelen door te voeren in onze werking om de gezondheid van zowel deelnemers als medewerkers te beschermen tegen de verspreiding van COVID-19.

Dit wil zeggen dat we ons aanbod beperken en onze organisatorische structuur voor het ontvangen en begeleiden van deelnemers aanpassen, en dit zeker tot het einde van het seizoen 2020.

Naast de organisatie van afvaarten op de Dijle & Demer is het Café & Terras geopend in een aangepaste planning en onze MTB Experience opleidingen in september, oktober en november 2020 gaan door zoals gepland. 

Wij hopen alvast dat we op jullie medewerking kunnen rekenen zodat we zowel voor onze medewerkers als voor jullie, onze deelnemers, een veilige omgeving kunnen creëren om deel te nemen aan onze activiteiten. 

Hieronder vind je alle informatie over de maatregelen en richtlijnen die gevolgd dienen te worden om deel te nemen aan onze activiteiten tot het einde van ons seizoen 2020:

Algemeen

Algemene informatie en richtlijnen

Wie kan er deelnemen?

Je kan deelnemen met je eigen sociale bubbel. Dat wil zeggen dat je met je eigen gezin of huisgenoten kan deelnemen samen met de 5 personen binnen jullie sociale bubbel tot een maximum van 10 deelnemers. 

Ook sportkampen en jeugdbewegingen en bedrijven kunnen nog terecht voor activiteiten binnen de vooropgestelde maatregelen van de veiligheidsraad. Raadpleeg hiervoor de pagina per doelgroep.

Welke richtlijnen dien ik te volgen?

  1. Social distance voor, tijdens en na de activiteit: de minimum afstand van 1,5 meter dient gerespecteerd te worden door alle deelnemers. Raadpleeg voor je deelname het circulatieplan van je activiteit zodat je zicht hebt op de indeling van het terrein. 
  2. Handhygiëne voor, tijdens en na de activiteit: voor en na de activiteit en voor en na het gebruik van het toilet dien je je handen te ontsmetten met handgel of te wassen met water en zeep. Vermijd ook onnodig contact met objecten: raak enkel datgene aan dat je nodig hebt om deel te nemen aan de activiteit!
  3. Een mondmasker is verplicht voor elke deelnemer vanaf 12 jaar: in bepaalde zones is het verplicht om een mondmasker te dragen. Deze zones zijn duidelijk aangeduid op het circulatieplan van je activiteit en op het terrein. Indien je geen mondmasker hebt, dien je dit ter plaatse aan te kopen voor € 2,00 per stuk. 
  4. Bewaar je afstand van onze medewerkers: uiteraard blijven onze medewerkers je ondersteunen voor en na de activiteit en zijn zij er ook steeds voor vragen of bij problemen. Maar ook zij moeten in staat zijn om hun job op een veilige manier uit te voeren. Bewaar de minimum afstand van 1,5 meter en waar dat niet mogelijk is, draag je je mondmasker. 
  5. Persoonlijke spullen kunnen niet achtergelaten worden in The Shelter of, in het geval van afvaarten, meegenomen worden in onze wagen naar het eindpunt. Laat je materiaal thuis, in je wagen of neem het mee tijdens je activiteit. Opgelet: Elke persoon is verantwoordelijk voor zijn eigen materiaal. Persoonlijk materiaal wordt niet vergoed bij verlies of schade voor, tijdens of na de activiteit.
  6. Onze algemene regels en voorwaarden gelden voor alle activiteiten zoals voordien tenzij anders gecommuniceerd: deze vind je terug op de pagina van elke activiteit, via praktische zaken en de algemene voorwaarden.

Elke deelnemer verbindt zich ertoe om de vooropgestelde richtlijnen voor, tijdens en na de activiteit na te leven. Indien niet kan een deelnemer geweigerd worden om deel te nemen. 

Circulatieplan The Shelter

Het circulatieplan van elke activiteit werd zo opgesteld dat er rekening gehouden wordt met de minimum afstand van 1,5 meter. In zones waar deze afstand niet gerespecteerd kan worden, dienen zowel deelnemers als medewerkers verplicht een mondmasker te dragen. 

Opgelet: we verwachten dat je voor deelname aan activiteiten 30 minuten voor het gekozen vertrekuur aanwezig bent zodat je het volledige circulatieplan tijdig én veilig kan doorlopen. (bv. gekozen startuur 10u30 = aanwezig om 10u!) 

Bekijk het circulatieplan van The Shelter 

Meer informatie over het circulatieplan van de door jou gereserveerde activiteit ontvang je na reservatie via e-mail. 

Genomen maatregelen

Om onze activiteiten opnieuw op te starten, hebben wij de vooropgestelde maatregelen doorgevoerd in onze werking om de gezondheid van zowel deelnemers als medewerkers te beschermen tegen de verspreiding van COVID-19. Hieronder een overzicht: 

  • We werkten een volledig draaiboek uit rond de heropstart van onze onderneming waarin we de maatregelen en richtlijnen van de veiligheidsraad opgenomen en toegepast hebben op de werking van onze onderneming. 
  • Zowel voor deelnemers als voor medewerkers zijn er circulatieplannen uitgewerkt voor onze locatie in Korbeek-Dijle, het eindpunt in Heverlee en op de vertrek- en eindpunten aan de Demer (Diest-Zichem-Langdorp-Aarschot-Betekom) met toepassing van de social distance, mondmasker-verplichte-zones en handreinigingszones.
  • Onze locatie werd opgedeeld in reinigingszones die minstens twee maal per dag worden gereinigd met geschikte schoonmaak- en ontsmettingsmiddelen.
  • Bovenvermelde zones worden worden steeds voldoende geventileerd door toevoer van natuurlijke buitenlucht via ramen en deuren.
  • De gebruikte materialen zoals peddels, zwemvesten, kano's, mountainbikes, ... worden gereinigd na elk gebruik met de geschikte schoonmaak- en ontsmettingsmiddelen.  
  • Al onze medewerkers zijn voorzien van de nodige persoonlijke beschermingsmiddelen om de veiligheid van zowel deelnemers als collega's te verzekeren. 
  • Voor de afvaarten is er voor een beperkt aanbod gekozen om een kwalitatieve en veilige beleving en omgeving te kunnen garanderen voor zowel deelnemers als medewerkers. Daarnaast is er een betere spreiding gecreëerd en een maximum aantal deelnemers per vertrekuur bepaald op de Dijle & Demer om samenscholing te vermijden.
  • Algemene informatie over de maatregelen en richtlijnen binnen The Shelter kan geraadpleegd worden op onze website en wordt gedeeld via onze sociale mediakanalen en de nieuwsbrief. Na reservatie ontvangen deelnemers gedetailleerde informatie over het verloop van de gereserveerde activiteit.
Bovenstaande maatregelen zijn ook van toepassing voor de uitvoering van onze jeugdkampen, MTB Experience opleidingen en het Café & Terras. 

Aanbod

AANBOD SEPTEMBER & OKTOBER 2020

Op woensdagnamiddag en het weekend:

VERHUUR MTB vanaf 1 persoon (meer info)

  • WANNEER: woensdagnamiddag (vanaf 12u), zaterdag en zondag (tot en met 25/10)
  • VERTREKUUR: startuur vrij te kiezen*

KANO van Korbeek-Dijle tot Heverlee vanaf 2 personen (meer info)

  • WANNEER: woensdagnamiddag (vanaf 13u30), zaterdag en zondag (tot en met 25/10)
  • VERTREKUREN: 10u30 - 11u30 - 13u30 - 14u30 - 15u30*

SUP van Korbeek-Dijle tot Heverlee vanaf 1 persoon (meer info)

  • WANNEER: woensdagnamiddag (vanaf 13u30), zaterdag en zondag (tot en met 25/10)
  • VERTREKUREN: 10u30 - 11u30 - 13u30 - 14u30 - 15u30*

Op zondag vanaf 13 september:

KANO van Diest tot Zichem vanaf 2 personen (meer info)

  • WANNEER: zondag (tot en met 25/10)
  • VERTREKUREN: 10u*

KANO van Zichem tot Langdorp vanaf 2 personen (meer info)

  • WANNEER: zondag (tot en met 25/10)
  • VERTREKUREN: 12h30*

KANO van Langdorp tot Betekom vanaf 2 personen (meer info)

  • WANNEER: zondag (tot en met 25/10)
  • VERTREKUREN: 16u*

* Hou er rekening mee dat je 15 minuten (DEMER) of 30 minuten (DIJLE) voor aanvang aanwezig moet zijn! (bv. gekozen startuur DIJLE 10u30 = aanwezig om 10u)

Reserveren

Reserveren in SEPTEMBER of OKTOBER 2020

Reserveer hier je activiteit voor september & oktober 2020. Dit kan nog tot en met zondag 25 oktober 2020.

Last-minute reserveren is NIET mogelijk in deze periode: we dienen je reservatie minstens 24u voor aanvang van de activiteit te ontvangen!

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x