Praktische zaken

Vind hier antwoord op alle praktische zaken bij onze activiteiten!

Algemene praktische zaken

Aankomst & ontvangst

Je bent welkom op de startlocatie vanaf 30 minuten voor het startuur van de activiteit of afvaart. We vragen ten laatste 15 minuten voor het startuur aanwezig te zijn. De verantwoordelijke van de groep meld zich aan bij een begeleider van The Shelter. 

Indien er aan The Shelter gestart wordt, zijn de kleedkamers en het sanitair beschikbaar vanaf 30 minuten voor de start van de activiteit en tot maximum 30 minuten na een activiteit.  

Tijdens het weekend, schoolvakanties en feestdagen terecht voor een drankje en hapje op het terras van The Shelter. 

Wens je graag te picknicken voor de start van een activiteit of afvaart? Hieraan zijn enkele voorwaarden verbonden. Meer informatie vind je hier.

Parkeren

Starten aan The Shelter: 

Auto's en motors kunnen geparkeerd worden op de privéparking van The Shelter, gelegen bij het binnenrijden achteraan links, naast de hangaar. 

Fietsen kunnen geparkeerd worden op de fietsenparking van The Shelter, gelegen naast het terras. 

Grote voertuigen (bussen) kunnen stationeren aan de overzijde van The Shelter op de openbare zone/parking. De inrit van The Shelter is te smal voor grote voertuigen! 

(Voertuigen kunnen opgehaald worden op de parking tot één dag na de activiteit indien je hiermee niet vertrekt na de activiteit.) 

Starten op een andere locatie: 

Naargelang de startlocatie kan je parkeren op of in de buurt van de startlocatie. Meer informatie over het start- en eindpunt van de activiteit vind je telkens op de pagina per activiteit onder ''Algemene Informatie". Zoek voor aanvang van de activiteit zeker de locatie op via Google Maps om de parkeermogelijkheden te bekijken. 

De terugkeer vanaf de eindlocatie: 

Naargelang de keuze van afvaart zijn er verschillende terugkeermogelijkheden. Meer informatie hierover vind je telkens op de pagina per activiteit onder "Hoe keer ik terug na de afvaart?".

Activiteiten met kinderen

Algemeen

Kinderen/jongeren (-18 jaar) moeten steeds vergezeld zijn door minstens 1 volwassene die hen begeleidt tijdens de volledige activiteit.

Verjaardagsfeestje

Voor een goede ondersteuning vragen we minimum 1 volwassene per 10 kinderen en minstens 2 volwassenen per groep. Zij dienen actief deel te nemen en te begeleiden tijdens de volledige activiteit. 

The Shelter is de overkoepelende organisator van de verjaardagsfeestjes. De begeleiders van The Shelter staan in voor het goede verloop van de activiteit maar zijn er niet om toezicht te houden op de kinderen. De begeleidende volwassenen (ouders, vrienden, ...) zijn steeds zelf organisator van het verjaardagsfeestje en verantwoordelijk voor de goede begeleiding en ondersteuning van de kinderen tijdens het feestje.

Sportkamp & Jeugdbeweging

Voor een goede ondersteuning vragen we minimum 1 volwassen begeleider per 15 kinderen/jongeren en minstens 2 volwassen begeleiders per groep. Indien het gaat over een groep van -10 jaar vragen we minstens 1 volwassen begeleider per 10 leerlingen te voorzien. Zij dienen actief deel te nemen en te begeleiden tijdens de volledige activiteit.

The Shelter is de overkoepelende organisator van de activiteit. De begeleiders van The Shelter staan in voor het goede verloop van de activiteit maar zijn er niet om toezicht te houden op de kinderen/jongeren. De begeleiders van de groep zijn verantwoordelijk voor de goede begeleiding en ondersteuning van de kinderen/jongeren tijdens de hele activiteit. 

School 

Voor een goede ondersteuning vragen we minimum 1 volwassen begeleider per 15 leerlingen en minstens 2 volwassen begeleiders per groep. Indien het gaat over een groep van -10 jaar vragen we minstens 1 volwassen begeleider per 10 leerlingen te voorzien. Zij dienen actief deel te nemen en te begeleiden tijdens de volledige activiteit. 

The Shelter is de overkoepelende organisator van de activiteit. De begeleiders van The Shelter staan in voor het goede verloop van de activiteit maar zijn er niet om toezicht te houden op de leerlingen. De begeleidende leerkrachten zijn steeds verantwoordelijk voor de goede begeleiding en ondersteuning van de leerlingen tijdens de hele activiteit.

Mee te brengen materiaal en wat met persoonlijke bezittingen

Afhankelijk van de gekozen activiteit en de weersomstandigheden raden we aan een aantal zaken mee te brengen. 

Aan te raden materiaal voor activiteiten: 

  • Sportieve kledij en vastzittend (waterbestendig) schoeisel
  • Reservekledij en reserveschoenen
  • Aangepaste kledij bij slecht weer
  • Zonnecrème (en een hoofddeksel) bij goed weer

Persoonlijke bezittingen (portefeuille, GSM, sleutels, ...) kunnen worden meegenomen tijdens de activiteit maar het is ten zeerste aangeraden om deze veilig op te bergen of achter te laten bij The Shelter voor de start van de activiteit. 

Tijdens de activiteit wordt aangeraden zo weinig mogelijk materiaal mee te nemen. Materiaal dat je toch nodig hebt tijdens de activiteit (regenjas, medicijnen, water, snacks, bril, ...) kunnen in een rugzak of zak meegenomen worden (zelf te voorzien). 

Voor de afvaarten beschikken we over waterdichte tonnen om materiaal veilig en droog mee te nemen. 

Elke persoon is verantwoordelijk voor zijn eigen materiaal. Zelfs met aangepast verpakmateriaal kunnen wij als organisatie niet garanderen dat er niets gebeurd met het meegenomen materiaal. Persoonlijk materiaal wordt niet vergoed bij verlies of schade voor, tijdens of na de activiteit.

Materiaal van The Shelter

Het nodige materiaal wordt steeds voorzien door The Shelter. Dit materiaal wordt uitgedeeld aan het begin van de activiteit en teruggegeven na de activiteit. 

Bij schade of verlies van materiaal moet dit gemeld worden aan de begeleiders van The Shelter.

Bij schade of verlies worden er kosten aangerekend, afhankelijk van het verloren materiaal of de gemaakte schade. Het bedrag is afhankelijk van het materiaal. (Zie ook algemene voorwaarden: aansprakelijkheid.)

Afvaarten

Verloop van de afvaart

Bij elke afvaart wordt er aan het startpunt uitleg gegeven over het traject en het afvaren van de Dijle of de Demer per kano, SUP of vlot. De deelnemers ontvangen een zwemvest (verplicht!), een peddel en eventueel een waterdichte ton of zak waarna ze met het vaartuig op het water worden geholpen. 

Aan het eindpunt helpen de begeleiders bij het uitstappen, verzamelen zij het gebruikte materiaal en laden ze dit op voor de terugkeer. Ze leggen ook de terugkeer uit aan de deelnemers naar het startpunt of geven directies over daaropvolgende activiteiten. 

Gebruik van een waterdichte ton tijdens een afvaart

Het is mogelijk om een waterdichte ton te verkrijgen voor het bewaren van persoonlijk materiaal tijdens een afvaart. 

Voor klein materiaal zijn er kleine waterdichte tonnen (6 L) beschikbaar. Deze kunnen gratis gebruikt worden. 

Voor groot materiaal zijn er grote waterdichte tonnen (55 L) beschikbaar. Voor het gebruik van deze tonnen wordt er een huurprijs van € 3,00 per ton gerekend. Dit bedrag dient cash voor vertrek betaald te worden. 

Elke persoon is verantwoordelijk voor zijn eigen materiaal. Zelfs met aangepast verpakmateriaal kunnen wij als organisatie niet garanderen dat er niets gebeurd met het meegenomen materiaal. Persoonlijk materiaal wordt niet vergoed bij verlies of schade voor, tijdens of na de activiteit.

Extra begeleiding tijdens de afvaart

Er is standaard geen begeleiding van The Shelter aanwezig op het water op het traject Korbeek-Dijle tot Heverlee en op de trajecten op de Demer. De trajecten zijn goed bevaarbaar (na een korte toelichting voor het vertrek) en vragen dus geen extra begeleiding. 

Enkel bij de afvaarten tot het centrum van Leuven en Wilsele is er steeds begeleiding op het water vereist (inbegrepen in de prijs!). 

Indien je toch graag een begeleider van The Shelter op het water wenst op het traject Korbeek-Dijle tot Heverlee of tijdens een afvaart op de Demer, kan je dit doorgeven bij reservatie. Vermeld dit bij opmerkingen. 

Een begeleider van The Shelter op het water: € 70,00 per groep

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x